اخبار ویژه

برگزاری همایش آموزش و توانمندسازی مسئولین بسیج کارگران و کارخانجات در مشهد/ گروه‌های جهادی برای گره‌گشایی از مشکلات بخش تولید اماده هستند

کد خبر : 18554
چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 12:17
بسیج کارگران و کارخانجات

همایش آموزش و توانمندسازی مسئولین بسیج کارگران و کارخانجات سراسر کشور از تاریخ (۱ الی ۳ مرداد ماه ۱۴۰۱) در مشهد مقدس برگزاری شد.

همایش آموزش و توانمندسازی مسئولین بسیج کارگران و کارخانجات سراسر کشور از تاریخ (۱ الی ۳ مرداد ماه ۱۴۰۱) در مشهد مقدس برگزاری شد.

این همایش با حضور حمیدرضا الله بداشتی، مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات و مسئولین و سرمربیان بسیج کارگران و کارخانجات استانها و سید محسن نظام خیرآبادی مدیر کل تامین اجتماعی استان( فرمانده پایگاه تامین اجتماعی استان) در روز اول برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش، هم اندیشی و استفاده از تجارب و الگوهای اثر بخش قابل تکثیر برای کمک به رفع موانع مراکز کار و تولید و افزایش ضریب گفتمان اقتصاد مقاومتی برای افزایش بهره وری و تثبیت اشتغال پایدار و ... می باشد.

الله بداشتی گفت: گروه های جهادی آماده هستند تا هم در حوزه فرهنگ کار و هم در حوزه بهره وری، افزایش عملکرد تولید، کمک به تولید بهینه و قابل رقابت با کالاهای خارجی نقش آفرینی کنند.

وی افزود: این گروه های جهادی و مجاهدان خستگی ناپذیر در عرصه کار و تلاش، برای اینکه بتوانند از تنگناهای اقتصادی و مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده است، خارج شوند، بسیاری از مشکلات را با روحیه جهادی حل کرده اند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات گفت: اگر اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شود، مساله تولید مشکلی نخواهد داشت و با اتخاذ دیدگاه اندیشه ورزی به مشکلات و بهره گیری از دانش ایرانی، بسیاری از مشکلات را می توان رفع کرد.

الله بداشتی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد تبیین گفت: در این همایش از اساتید حوزه تبیین نیز بهره گرفته شده تا به دوره آموزشی غنا بخشیده شود و آنان در قالب سخنرانی و ارایه کلیپهای آموزشی، ضمن ارایه نکات لازم به سوالات نیز در این زمینه پاسخ می دهند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات افزود: در ادامه این همایش علاوه بر زیارت بارگاه منور رضوی، مسوولان بسیج کارگران و کارخانجات میثاق نامه ای را هم امضا خواهند کرد و در آن متعهد می شوند که یک کار جهش دار برای ارایه خدمت مضاعف به حوزه کارگری، کارفرمایی و تولید در جهت غنا بخشیدن به فرهنگ کار و بهره وری در تولید با رویکرد دوگانه هم در حوزه فرهنگ و هم در حوزه تولید انجام دهند.

وی بیان کرد: همه تلاش همکاران بسیج کارگری و کارخانجات استانها بر این مهم استوار است که با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی تعالی بخش و تخصصی، که در داخل کارخانجات سازماندهی می شوند و از جنس تولید هستند، یک هم افزایی در استفاده از همه ظرفیتها با کارگران و کارفرمایان داشته باشند تا از این طریق به آسیب شناسی و احصای مشکلات موجود در دل کارخانه پرداخته و با همکاری مسوولان دستگاه های اجرایی مشکلات را در قالب نشستهای اندیشه ورز بررسی و موانع را از مسیر تولید بردارند.

الله بداشتی گفت: تلاش بر این است که کارگر با روحیه جهادی و تفکر بسیجی در بدنه تولید بتواند کار کند تا هم معیشت برای خود کارگر حفظ شود و هم کارفرما از سود و منفعت آن بهره برداری کند.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی دانش بنیان با نگاه به تولید درون است اما با بیرون هم رقابت می کند، تک بعدی نیست و ظرفیت مردم را به کار می گیرد و براساس مردم پایه کردن امور بنا شده است.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات اظهار داشت: گروه های جهادی سازماندهی شده در بدنه کارگری هم مسئولیت رفع مشکلات و موانع حوزه تولید را دارند و هم برای کمک به مباحث اجتماعی از آمادگی کامل برخوردار هستند و اگر زمانی مشکلی برای نظام اتفاق بیفتد، با تمام قوا برای حل مساله و کمک به مردم اقدام می کنند.

بر اساس این گزارش، در این گردهمایی مسئولین بسیج کارگران و کارخانجات استان ها ضمن هماهنگی برای اجرای بهتر برنامه های سازمانی سعی در امید آفرینی و رضایت مندی آحاد مردم در استفاده از کالای ایرانی و توانمندسازی قرارگاه های جهادی تخصصی تعالی بخش جامعه کارگری و کارفرمایی را دارند.

ارسال توسط : خبرنگار همدان
بازدید
دیدگاه