اخبار ویژه
سرهنگ برات‌زاده در گفتگو با بسیج عنوان کرد

رفع مشکل ۲۰ واحد تولیدی طی هفته بسیج/ بسیج برخاسته از عمق اعتقادات و باورهای مردم است

کد خبر : 19059
سه شنبه 8 آذر 1401 - 07:48
رفع مشکل ۲۰ واحد تولیدی طی هفته بسیج/ بسیج برخاسته از عمق اعتقادات و باورهای مردم است

مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالحسین(ع)همدان گفت: از برنامه‌های ویژه بسیج کارگری در هفته بسیج اجرای طرح شهید کریمی و کمک به رفع موانع تولید است که دراین راستا رفع مشکل ۲۰ واحد تولیدی از اهداف این هفته بود.

سرهنگ ابوالفضل برات‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: یکی از نهادهایی که در راستای کمک به تحقق اهداف انقلاب اسلامی در جامعه اسلامی نقش آفرینی می‌کند بسیج است.

وی با تأکید بر اینکه بسیج به عنوان اصلی‌ترین نهاد پیش برنده انقلاب است، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بسیج ترویج تفکر انقلابی و جهادی بین آحاد مختلف مردم را بر عهده دارد که در طول ۴۲ سال گذشته با ایمان قوی به خوبی نقش خود را ایفا کرده است تا به اهداف انقلاب اسلامی که مدنظر مقام معظم رهبری در راستای تحقق گام دوم انقلاب کمک کند.

مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با پایه‌گذاری نهاد مقدس بسیج بر این باور بودند که قاطبه مردم کشور دارای اعتقادات دینی قوی هستند و تفکر بسیجی غیر از تفکر اسلام و ارزش‌های اسلامی موجود در جامعه نیست، افزود: بسیج برخاسته از عمق اعتقادات و باورهای مردم است و مردم با توجه به اعتقاداتی که دارند بسیج را قبول دارند.

وی با بیان اینکه بسیج در راستای اعتقادات مردم گام برمی‌دارد و تقویت اعتقادات مردم در دستور کار بسیج است، مطرح کرد: بسیج با اجرای برنامه‌های موثر، حضور در صحنه‌های مختلف، پیشروی در برنامه‌های انقلابی و الگوسازی می‌تواند به حفظ ارزش‌های اسلامی کمک کند.

برات زاده با بیان اینکه اقشار مختلف بسیج با توجه به جامعه هدف خود می‌توانند به دولت اسلامی کمک کنند چراکه بسیج هم با بدنه واقعی مردم و هم به آرمان‌های انقلاب اتصال دارد، تصریح کرد: بسیج می‌تواند نقش کمک کننده و تسهیل‌گری برنامه‌ها را داشته باشد و با بسیج مردمی و پای کار آوردن مردم از ظرفیت‌های فکری و معنوی مردم در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و ... کمک بگیرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیج یک رسانه است، ابراز کرد: امروزه در فضای نابرابر جنگ رسانه‌ای که هدف اصلی دشمن ناامید کردن مردم و بی انگیزه کردن آنها برای حضور در صحنه‌ها است، بسیج در انگیزه بخشی به مردم، امیدآفرینی و بیان حقایق حوادث و اتفاقات، بیان واقعی پیشرفت‌های کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و دشمن هم بر این مورد دست گذاشته که پیشرفت‌های انقلاب نشان داده نشود و سیاه نمایی کند، به عنوان یک رسانه فراگیر در همه اقشار مردم نقش محوری دارد که به لطف خدا خوب عمل کرده است.

مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تأکید بر اینکه در جنگ ترکیبی و روایت‌ها قرار گرفته‌ایم، یادآورشد: دشمن با توجه به اینکه در تمام ۴۲ سال گذشته ناامید شده است و نتوانسته به نتیجه دلخواه خود برسد، تمام ظرفیت‌هایش را برای مقابله با جمهوری اسلامی به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمن با ترکیب جنگ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... به دنبال فشار به جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: بسیج با بدنه اجتماعی که دارد می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند و برای آگاه‌سازی و روشنگری علیه جنگ ترکیبی با شناخت جنگ‌ها و حربه‌های دشمن اقدام کند.

برات زاده با اشاره به اینکه بخش عمده جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است به بحث روشنگری در جنگ ترکیبی بر‌می‌گردد، بیان کرد: در این راستا مسئولیت بسیج سنگین است و به افرادی نیاز دارد که با بیان خوب، اطلاعات کافی، آشنایی با ظرفیت‌های داخلی و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی جامعه هدف خود را که مورد ترور رسانه‌ای قرار گرفته‌اند به خصوص جوانان و نوجوانان روشنگری کند.

* بسیج در جهاد تبیین به خوبی نقش آفرینی کرده است

وی با بیان اینکه بسیج در جهاد تبیین به خوبی نقش آفرینی کرده است که یکی از نشانه‌های آن همراهی نکردن مردم در اغتساشات اخیر بوده که می‌بینیم دشمن به ترور و کشتن بسیجیان روی آورده است و این نشان از ناکامی دشمن از همراهی مردم است، تأکید کرد: یکی از وظایف بسیج در جنگ رسانه‌ای مسلح شدن به سلاح اطلاعات کافی است که بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در دولت قبل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجهی نشد این در حالی است که ۹ سال از ابلاغ این سیاست توسط مقام معظم رهبری می‌گذرد، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان غالب در جامعه به خصوص در بخش اقتصادی و وزارتخانه‌های متولی تبدیل می‌شد.

وی افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد لیبرالی حاکم بر دنیا سیاست بومی، ملی و مذهبی ما سیاستی است که راهگشا و پیش‌برنده برای اهداف انقلاب است و می‌تواند خنثی کننده تحریم‌های ظالمانه‌ای باشد که دشمن اعمال می‌کند.

برات‌زاده با اشاره به اینکه بسیج در گفتمان‌سازی و اجرای اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا کرده است، عنوان کرد: اقشار مختلف بسیج در پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی نقش ایفا می‌کنند، اما عمده‌ترین نقش بسیج در راستای اقتصاد مقاومتی الگوسازی و پیش‌برندگی سیاست اقتصادی است که کمک می‌کند تا مجموعه‌های اقتصادی بتوانند هم در گفتمان‌سازی و هم تسهیل‌گری برنامه‌های اقتصادی از ظرفیت‌های بسیج در اجرایی شدن و نهادینه شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه یکی از معضلاتی که در اقتصاد کشور شناسایی شده است وجود دلالان و تاثیر آن‌ها در تورم کشور است، عنوان کرد: کمک به صنایع تبدیلی خرد و کوچک و خانگی کردن آنها و وصل کردن تولید‌کننده به مصرف‌کننده و قطع دست دلالان کمک کننده است.

مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: یکی از اقداماتی که برای قطع کردن دست دلالان می‌توان انجام داد ایجاد نمایشگاه‌های محلی است، در این نمایشگاه‌ها تولید کنندگان خرد می‌توانند کالاهای خود را به دست مصرف کننده برسانند.

وی افزود: همچنین عدم نظارت که بر این معضل دامن زده است با نظارت از سوی دولت‌مردان به خصوص در بخش صنعت و معدن و طراحی سامانه‌هایی که جلو سواستفاده توزیع کننده‌ها را بگیرد، می‌تواند از تورم جلوگیری کند و مصرف کننده هم می‌تواند با قیمت مناسب کالای خود را تهیه کند.

برات‌زاده در ادامه با اشاره به خدمت مومنانه، گفت: مهمترین مسأله در این امر فرهنگ‌سازی و الگوسازی است و تقدیر از فعالین خدمت مومنانه می‌تواند در این راستا کمک کننده باشد، و بسیج یکی از نهادهایی است که می‌تواند در ایجاد فرهنگ خدمت و خدمت‌رسانی بی منت نقش‌آفرینی کند.

وی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج گفت: بسیج کارگری دو نوع برنامه در این هفته اجرایی کرده که یک بخش برنامه‌های عمومی است که همه اقشار در راستای ترویج تفکر بسیجی، جهاد تبیین و ... اجرا می‌کنند که در ۷۰ پایگاه مقاومت کارگری استان همدان برگزار می‌شود که یکی از عناوین این برنامه‌ها «هر پایگاه یک نشست بصیرتی» با رویکرد پاسخگویی به شبهات برگزار شد.

مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: همچنین از برنامه‌های ویژه بسیج کارگری اجرای طرح شهید کریمی و کمک به رفع موانع تولید است که در این راستا رفع مشکلات ۲۰ واحد تولیدی از اهداف هفته بسیج بود.

وی با بیان اینکه در سال جاری از سوی بسیج کارگری از ۸۰ کارخانه بازدید به عمل آمده است، گفت: مشکلات و موانع کارخانه‌ها احصا شده که پیگیر رفع مشکلات از سوی ستاد تسهیل و قرارگاه خاتم الانبیا هستیم.

برات‌زاده با بیان اینکه در بازدیدهای بسیج کارگری از واحدهای تولید ۲۰۰ عنوان مشکل احصا شده که ۵۰ درصد مشکلات با پیگیری‌های انجام شده حل شده است، گفت: عمده مشکلات مطرح شده از سوی واحدهای تولید به تسهیلات بانکی و امور بانک برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های شاخص بسیج کارگری اجرای طرح شهید برونسی است، بیان کرد: این طرح در راستای فرهنگ‌سازی تولید، مصرف و توزیع کالاها است که بسیج کارگری در این زمینه نیز اقشار مختلف به خصوص دانش‌آموزان از کارخانجات بازدید کرده و با روند تولید آشنا می‌شوند.

مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: در طرح شهید برونسی از تولید کننده‌ها با عنوان سفیران تولید دعوت می‌شود که در بین اقشار مختلف جامعه از جمله مدارس، حوزه‌های علمیه، مساجد و ... حضور پیدا کرده و توانمندی‌ها، ظرفیت‌های استان را بیان و امید آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه اینکه از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته اجرای برنامه با عنوان شیفت ایثار بود، تصریح کرد: در این طرح کارگران استان در محل کار خود با خدمت رسانی مومنانه فرهنگ خدمت بی منت و ایثار، چند ساعت بدون حقوق برای کمک به واحد تولیدی کار انجام می‌دهند‌.

برات‌زاده افزود: همچنین گروه‌های جهادی خاص بسیج کارگری به صورت تخصصی با امکانات خود و توانمندی‌هایی که دارند به صورت جهادی برای خدمت رسانی در صورت نیاز اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های بسیج و تأکید مقام معظم رهبری جذب حداکثری و تنگ نکردن حلقه ورود به بسیج است، خاطرنشان کرد: نگاه ما به بسیج این نیست که شخص باید حتما کارت بسیج داشته باشد تا از خدمات بسیج بهره‌مند شوند بلکه برنامه‌های ما گسترده است چراکه برای ما رفتار بسیجی ملاک است و فردی که شبانه روز به جامعه و کشور خدمت می‌کند، اشتغال ایجاد کرده و باعث شده‌ وابستگی ما در بعضی از کالاها به خارج قطع شود، عمل بسیجی انجام داده است.

ارسال توسط : خبرنگار همدان
بازدید
دیدگاه