اخبار ویژه

افتتاح پایگاه بسیج کارگری در بانک توسعه تعاون استان همدان - دوشنبه 96/02/11

کد خبر : 7880
سه شنبه 12 اردیبهشت 1396 - 11:01

بسم  الله الرحمن الرحیم

در آخرین روز از هفته کار و کارگر پایگاه بسیج کارگری معاد در شعبه مرکزی بانک توسعه تعاون درروز دوشنبه تاریخ 96/02/11 با حضور سردار ابو حمزه فرمانده محترم سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان و مدیران ادارات کل استان همدان و کارمندان شعبات بانک توسعه تعاون افتتاح گردید.

سردار ابو حمزه در این مراسم ضمن تبریک هفته کار و کارگر و اعیاد شعبانیه , و تشکر و قدردانی از زحمات دست اندرکاران این مراسم به ایراد مطالبی چند در خصوص تشکیل بسیج و سپاه پرداختند در این خصوص سردار ابو حمزه با تشریح اصل 150 و 151 قانون اساسی که سپاه را مکلف به حفظ نظام و انقلاب اسلامی و دست آوردهای آن می نماید نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را از دو دیگاه مورد بررسی قرار داده و وظیفه سپاه رابر اساس قانون و بلحاظ اینکه در هیچ کجا نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پسوند ایران نیامده دلیل این امر را محدوده عملکرد سپاه دانسته که می تواند خارج از مرزهای جغرافیایی باشد دانستند و اگر هر کجا نام نظام آمده حیطه عمل محدود به چهار چوب های و مرز های جغرافیایی خواهد بود . در ادامه فرمانده محترم سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عملکرد سپاه را در بحث محرومیت زدایی و مردم یاری و سازندگی و توسعه زیر ساخت های کشور تشریح نموده و گزارشات مبسو طی را در این خصوص ایراد نمودند و ابراز داشتند که سپاه همیشه و در هرکجا و به تمام دولت های گذشته و حال کمک نموده و می کند . سپاه همچنین در بخش های معرفت بخشی و معنویت پنداری و آموزشهای عقیدتی , سیاسی  برابر وظیفه خود عمل کرده است

سردار ابو حمزه در ادامه به تشریح اهداف تشکیل بسیج با محوریت پایگاه های مقاومت پرداختند که پایگاه های مقاومت بسیج لازمه تامین امنیت در جامعه و واحدهای صنعتی و تولیدی است و سپاه ماموریت آماده سازی بسیج را دارد و بسیج متعلق به سپاه نیست و متعلق به نظام و انقلاب و ذالفقار رهبری می باشد .

بنابراین وظایفی را که می توان برای پایگاه های مقاومت بیان داشت در 6 محور می توان خلاصه کرد اولین وظیفه پایگاه های مقاومت بحث جذب واوطلبانه افراد می باشد دومین وظیفه آموزشهای است که به صورت عمومی مقدماتی و تکمیلی برای بسیجیان برگزار می شود و می تواند طولی و عرضی , عقیدتی وسیاسی و معرفت بخشی , بصیرت افزایی و مهارت آموزی باشد . سومین وظیفه سازماندهی بسیجیان در قالب های مختلف و لایه های بسیج ده ها میلیونی است که شامل شوراها و حلقه های صالحین و گروه های فردی و تیمی و گردانی می باشد. چهارمین وظیفه ساماندهی یعنی برطرف کردن معایب قبل و مرحله بعد حفظ انسجام یعنی هم افزایی در اردو ها و مراسمات و مناسبت ها که خود این امر شامل بسیاری از برنامه ها می باشد که تشریح نیاز به وقت بسیاری را می طلبد و آخرین مرحله بکارگیری بر اساس ضرورت در بحث های دفاع غیر عامل کمک به مجموعه و یا اعزام به جبهه های مقاومت و ... می باشد در پایان سردار ابو حمزه مدیریت جهادی را یک نیاز لازم و ضروری با تکیه بر انقلابی بودن و انقلابی فکر کردن ودر جهت تحقق اقتصاد مقاومتی دانسته و فلسفه تشکیل بسیج در نظام مقدس ج . ا. ا را با مدیریت جهادی توامان ابراز داشتند مدیریت جهادی و انقلابی از منظر مقام معظم رهبری بر 6 اصل استوار است 1- کار 2- تلاش 3- محاسبه با خدا 4- علم 5- تدبیر 6- درایت   که نتیجه این مدیریت کار و تلاش و اشتغال و تولید همراه با خلاقیت و نوآوری است . سردار ابو حمزه در پایان وظایف بسیج و پایگاه های مقاومت را فراتر از این دانسته و در تمام شئونات اسلامی و خانوادگی فردی و اجتماعی با مقید بودن به حدود و شعائر اسلامی و نماز اول وقت و احیای امر به معروف و نهی از منکر توامان دانسته و برنامه داشتن را برای خانواده های بسیجیان در تمام سطوح بسیج و توجه ویژه به خانواده  این عزیزان را از دغدغه های بسیار مهم بسیج دانستند . 

ارسال توسط : خبرنگار همدان
بازدید
دیدگاه